Seyahat

Hindistan…

‘Susegad’ – hangi portekizce kelime ‘sossegado’ sakin için kaynaklanır – Goans, kim hoş bir kalıcı devlet yaşamak gibi görünüyor rahat mizaç ima.

Panaji’nin yakındaki iş sektörlerinden birinde son zamanlarda sıcak bir öğleden sonra gezinirken, dükkanları yolun aşağı yukarısında kepenkli buldum. Ben son zamanlarda iş sektörleri ve kasabalarda yürüyüşler oldukça bir süre sonra teslim olanların yerine başka bir çift ayakkabı arıyordum, örneğin, Goa bu. “Şu anda geceye kadar beklemeniz gerekecek,” ben açılış saatleri hakkında bilgi almak için aradığım arkadaşım söyledi. Goa’da 13:00 ile 17:00 arasında hiçbir şeyin açık olmadığı ortaya çıktı: Batı Hindistan’daki bu okyanus kenarı devleti öğle saatlerinde toplu bir ‘susegad’ iniltisi fırlatıyor ve dışarıdaki sıcaklıktan kapanıyor.

Susegad – Portekizce kelime ‘sossegado’ ‘sakin’ için kaynaklanan – Goans, memnuniyet sürekli bir devlet yaşamak gibi görünen rahat tavır ima. Perry Goes, Hindistan’ın güney Karnataka eyaletinde Bengaluru yaşayan bir Goan, bana, “kendisi dinlenme benzer, susegad olamaz ve hayatın küçük şeyler savaş olmamalıdır içsel bir gerçekleşme doğar. Bir bunaltıcı, sıcak, soporific yaz öğleden sonra gibi, kapatmak ve gölgede enerji yatırım en iyisidir. Yoksa, daha sonra gelen ılık yaz akşamını takdir edemeyeceksin.” Farklı Goans gibi, Goes Portekizce sesta aksine İspanyolca kelime sonu kullanır.

Ancak, susegad önemli ölçüde sadece öğleden sonraları uyku daha fazladır. Goa’da yetişkin yaşamının büyük bir kısmını yaşayan ve doğup yaşayan bir şef olan Shekhar Vaidya, “Bu, hayatla ılımlı bir tempoda devam etmek, her konuda ‘kendi tatlı zamanınızı’ geçirmekle ilgilidir.” dedi. “Her şey düşünüldü, nerede acele nedir?” diye ekledi.

Kuzey Goa’da çocukluk geçiren ve şu anda Mumbai’de yaşayan köşe yazarı Joanna Lobo, susegad’ı ergenlik çağından beri hatırlıyor. “Bu bir Pazar aile ile geçti, pirinç, balık ve sebze dolum öğle yemeği sonra gevşeme, sadece köy hakkında dedikodu veya oyun oynarken. Bu rahatlama hissi, yaşamla yetinme duygusu, sevilmek.”

Memnuniyet, fiziksel sessizlik ve zihinsel uyum, Goa’dan insanlara hitap ederken tekrar tekrar su yüzüne çıkan konulardı – hem orada yaşayan bireylere hem de taşınan bireylere. Diğer Hint kasabaları goa kasaba ve köylerde, amansız korna ve ısıtmalı çekişmeler olarak araç ve insan trafiğinin sesleri ile tanımlanır nerede, kilise çanları ve zaman damgalı bisiklet çanları hassas tinkle çalıyor.

Susegad halsizlik ya da iş için coşku yokluğu anlamına gelmez, Ancak, Lobo dikkat çekmek için koştu gibi. “Bir parya Goan veya Bomoicar [Bombay Goans denir] olarak, benim en büyük sorun nasıl kelime bükülmüş ve Goans duyarsız ve rahat olduğunu ima yanlış yorumlanmış olmasıdır. Bu tamamen yanlış. Samimi bir şekilde çalışıyoruz ama aynı zamanda hayatı da takdir etmeliyiz.” dedi. Goes, kendini güçsüz hissettiği bir aile durumunu anlatan karşılaştırmalı bir tepki gösterdi. “Bazen, ruhum için iyi olan tek aktivite soğutulmuş bira ve iyi bir dinlenme olmasıdır. Tembellik ya da ilgisizlik değil. Ne için savaşacağını, neyi terk edemeyi seçiyor ve ikisine yerleşme kışuyor.”

Gürültülü ve gürültülü Punjabi’den serebral ve rabblerousing Bengali’ye kadar herkes tarafından az miktarda şüphe ve üstünlükle görüntülenen, Hindistan’da farklı bölgeler ve ağlar la ilgili genellemeler gelişir. Ama Goa, kabul edilir, kendi davul ritmine yürür. Hindistan’ın en küçük nüfuslarından birine (sadece 1,5 milyondan fazla) sahip olan bu eyalet, Hint Hinduve Portekiz Katolik etkileri arasında özellikle mutlu bir sinkretizmin tadını çıkarmaz.

Portekizliler Goa’ya ilk olarak 1510 yılında geldi. Onlar, en aslında karabiber ve yeşil kakule gibi değerli tatlar geri almak ve Hıristiyanlık hakkında mesaj almak için sayısız nedenaradı. Goa’da buldukları şey onları memnun etti: bakir plajlar ve zengin ormanlar, bölge içindeki değişimi kolaylaştıran yararlı bir limandan bahsetmiyorum bile. Böylece, Portekizce kaldı – üzerinde 450 yıl.

Hindistan’ın İngilizlerden özgürlüğüne kavuşmasından 14 yıl sonra, Goa’nın Portekiz kolonisi olmaktan çıkıp durması ancak 1961’de oldu. Gerçekten de, Goa yerel halk kendi ayrı bir il gibi Hindistan hakkında konuşmak duymak yaygındır, hangi ile tüm niyet ve amaç için çok az paylaşmak. Ayrıca, susegad ruhu sadece portekiz zaman diliminden kalıntılar biridir, sakin, Akdeniz ruhu ile bu topraklarda.

Her şeye rağmen daha köklü nesillerden çok sayıda Goans Portekizvizesi ve bu ülkede kendi evleri var. Her şeye rağmen Portekizce dil anlaşılmaya ve goa aracılığıyla geniş konuşulan devam ederken, susegad, Katolik din, gıda, müzik ve hareket, ve işçilik ve tasarım tamamen hala bu standardın belirli artıkları vardır.

Kaşifler gıda Hindistan cevizi ve biber gibi plaj ön malzemelerle evli Portekiz yemekleri hassas bir karışımı nı keşfedeceksiniz; hatta her yerde süngerimsi ekmek pao Portekizce bir ithalat. Panaji’de Goa’nın Latin Mahallesi olarak adlandırılan Fontainhas bölgesinde gezinirken kiliselerden konaklara kadar örnek Portekiz tasarımı göreceksiniz. Aslında, bir çift Goans geleneksel işçilik ve mühendislik kusursuz tutmak, eski Portekiz konakları restorasyon başladı; Quepem’deki Palacio do Deao ve Loutolim’deki Figueiredo House şu anda ziyaretçilere açıktır.

Vaidya, Goa ve Portekiz arasında ortak bir beğeninin bugün ‘kadar var olduğunu açıkladı. “Hint kaynaklarını sömüren İngilizler gibi değil, Portekizliler Goa’yı sadece para getirmek için bir koloni olarak görmüyordu; Gerçekten Portekiz’in bir parçası olarak kabul edildi. Sonuç olarak, Goan’lar da dışlanmışlar yerine kendi halkları olduklarına inanıyorlardı.” dedi.

Susegad sonra katolik Goans sadece önemli mi, ben merak ettim, Portekizce miras Katolik Goans arasında çok daha güçlü olduğundan, Kim Portekizce Cizvit din adamları tarafından dönüştürülmüştür. Goa’nın sadece %25’inin Katolik olduğunu fark ettim, aslanın payı ise %66’dan fazla Hindu, ve belki de sadece Katolik’e dönüştürdükleri insanlar susegad tavrına sahip. Yine de, konuştuğum herkes durumun böyle olmadığını söyledi; Herhangi bir olay için Goa yaşamış herkes, birkaç yıl için susegad kucaklar.

Nitekim, yeni Delhi ve Bengaluru çalışma sonrasında beş yıl önce Goa taşındı blogger Anuradha Goyal, belirtildiği gibi, susegad kadar güneş ve okyanus gibi bir Goan cazibe olduğunu. O goa taşındı bu yana en son beş yıl içinde, günlük program kendi gün artık giderek yavaş, bu mahalle yaşam aşağıdaki hale geldiğini açıkladı.

Susegad’ı Goa’ya türünün tek haline getiren sebepleri daha da ileri ye soktum, toplum bağlarının bu kavrama ne kadar katkıda bulunduğunu anlamaya başladım. Açıkçası, her şey dinlenme ile Goa başladı, insanların tarlalarda çalışmak ya da günün başlangıcına doğru satmak için balık almak için program öncesinde uyandım geleneksel bir tarım toplumunda bir ihtiyaç. Çalışma ile birlikte, onlar da değişen dinlenmeöğrendim, memnuniyet duygusu yol açan bir denge. Moladan susegad’a geçmek goan yaşam tarzında karakteristik bir evrimdi.

Goes, Goa’nın sürekli olarak normal başarı ve ödülle kutsandığını açıkladı. Ayrıca, dedi, “Ağ bağları henüz Goa güçlü: insanlar yetiştirme ve bir araya toplama, ya da çatılar fayans veya evde bölücülerin boyama için toplam emek veren.”

Goa’da yaşayan o ve diğer insanlara göre, köy ve kasaba sınırları küçük devlette “kavramsal bir kavramdır” ve “aslında komşumdan daha iyi olmak için endişelenmenize gerek yok” diye özgürlükçülüğe özgü bir inanç vardır. Goa’nın kendini soyutlanmış hissettiği, topografik olarak değil, sosyal olarak, İngilizler tarafından yönetilen Hindistan’dan, portekizlileri hükümdar olarak gördükleri zamanlardan beri devam eden bir eğilim. Daha sonra, sosyal statü veya katı bağlılıktan bağımsız olarak birbirine yakın bir şekilde bağlı kalma ihtiyacı vardı.

Goyal’ın dediği gibi, “Goa’da yeni olduğunuzda, hayatla başa çıkmak için onun susegad tarzına alışmak biraz çaba gerektirir, ama onun müzikalitesine uyduğunuzda, onu takdir etmeye başlarsınız ve kendi gününüz için bir ton belirler.”

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

Başa dön tuşu